my testimonial

my testimonial

Monday 29 August 2016

Miliki Badan yang Sihat

Assalamualaikum!
Have been a year i did not write any post on this blog! haha
yes! I'm back guys!


korang perasan tak fenomena sekarang? Fenomena dimana ramai orang denial padahal terang jelas dan nyata iaitu orang terlebih sihat sekeliling kita a.k.a gemuks banyak jumlahnya. 
Saya tidak mengatakan gemuk itu salah, tapi apabila kita gemuk akan banyak datang keburukan dari kebaikan. Dan saya tidak mengatakan kurus itu sangat bagus. Disini saya ingin menekankan berkenaan 'badan yang sihat'.

Pernah dengar pepatah Arab, "akal yang sihat terletak pada badan yang sihat?"

okey, maksudnya disini sekiranya badan kita sihat, akal kita pun akan bekerja dengan baik. Tidak kisah lah anda seorang pelajar, seorang guru, seorang pekerja, orang muda ataupun tua badan yang sihat amat penting. Bayangkan sekiranya kita sakit walaupun sikit seperti sakit kepala, adakah anda mampu untuk membuat kerja seperti biasa? jika saya, mestilah tidakkkkk!

Segala yang terjadi pada badan kita adalah bergantung pada makanan yang kita ambil setiap hari. Untuk pengetahuan anda, makanan itulah menjadi asas kepada building block cell pada badan kita. Sekiranya kita makan makanan yang 'halalan thoyyiban' insyaAllah badan kita pun sentiasa sihat dan bertenaga. Penjelasan 'halalan thoyyiban' adalah makanan tersebut dari sumber yang baik bukan dari hasil yang haram dan ia dapat memberi kesan yang baik pada tubuh badan kita.

#thingstoponder
anda rasa snek seperti kerepek or gula-gula yang anda makan harian tu 'halalan thoyyiban'?

Pada pandangan saya, tidak kerana snek tersebut akan memberi kesan keburukan pada diri anda seperti menambah lemak, seterusnya menjadikan kita gemuk atau badan still kurus juga untuk yang memang kurang berat, bila dah gemuk atau berlebihan lemak dalam badan selalu malas buat kerja sebab badan lebih selesa untuk duduk atau berbaring dan seterusnya akan menganggu kualiti ibadah kita terutamanya. Kata nak jaga hubungan dengan Allah kan?

Saya tahu bukan mudah nak jaga pemakanan sekarang dan saya mengambil solusi untuk masalah ini dengan memiih Herbalife Nutrition untuk gantian makanan saya untuk 5 tahun ini. 
Mudah, Cepat, Sedap dan memenuhi keperluan yang badan anda perlukan setiap hari!

insyaAllah, perkongsian seterusnya saya akan saya cerita mengenai 'kurus bersama herbalife'!
Tungguuuuuuuuuu!






Weight Loss Challenge Online 
CoachYan.0136446733

No comments:

Post a Comment