my testimonial

my testimonial

Monday 19 May 2014

for DREAM CHASER :

Bismillah
everyone have dreams :) but not everyone are chasing their dreams because some wants their dreams achieve faster and some are not. for those who want to achieve their dreams faster, CONGRATULATIONS!! :D why? because you are really stronggg to face extraordinary challenges ahead.

in the process of chasing the dreams, normally we will feel the up and down and sometimes we feel want to give up with the dreams.



dalam bisnes Herbalife, saya sudah berusia dekat 3 tahun. walaupun saya tak clear dengan masa depan saya tapi saya tahu yang saya sedang membina masa depan yang lebih baik untuk diri saya dan keluarga. sebab itulah saya masih bersama herbalife lagi ;) as a young dream chaser , I need a guidance to make me still hold on the dream. always ask the guidance from Allah and make efforts to find it from book, quote or anywhere to make me stay strong to achieve the dreams. for me, I like to follow my heart.

on 14/5/2014, saya mengambil keputusan untuk ke Extravaganza 2014(Herbalife international training) di Singapore dengan harapan mencari jawapan. walaupun pada mulanya berat hati untuk ke sana, saya minta petunjuk dari Allah dan bertanya pandangan dari kawan-kawan yang lebih arif untuk membuat keputusan ke sana.



alhamdulillah it is the best decision for myself ! :')
why? saya bertemu banyak jawapan yang ada dalam kotak pemikiran saya. dan Allah temukan saya dengan jawapan tersebut dengan pelbagai cara.
Terima kasih ya Allah.

do you want get the best result that same as you think of?
you need to FOCUS ON YOURSELVES! 

didn't get it?
WORK HARD!

still didn't get it yet T_T?
let's WORK HARDER!

masih tak dapat lagi? let's check together do our work is 'hard'?

this is my friend's stories showing that she is work hard. Her story make me inspired.

she is wearing 'tudung labuh' sebelah lelaki berbaju oren(suaminya).
                                     

nama dia saya tak ingat tapi yang saya tahu dia berasal dari indonesia dan dia setiap bulan buat bisnes herbalife purata volume point 6000-10,000vp. bak kata leaders, volume point bermaksud berapa ramai orang yang kita tolong untuk diorang mendapatkan kesihatan dan kehidupan yang lebih baik. dengan volume point yang dia telah dia lakukan, ramai sangat orang yang dia telah bantu dan kalau nak bantu ramai orang cara kerja kena luar biasa. hanya satu ayat dia yang melekat dalam minda saya, ' hanya tidur sahaja saya tak lakukan bisnes herbalife'. SubhanAllah, sungguh kuat cara dia bekerja T__T *yan!! kau kerja tak kuat pun sebenarnyeeeee. sekarang posisi dia adalah ACTIVE GET(posisi dalam herbalife). bila kita bekerja keras, Allah akan bagi kita setimpal dengan kerja yang kita lakukan.

mungkin kita boleh implement cara ia bekerja dengan cara belajar kita seharian. sekiranya hanya waktu tidur sahaja kita tak belajar tentunya akan menjadi pelajar terbaik setiap masa :) 

banyak lagi inspiring stories yang saya jumpa di extravanganza. sekiranya anda mencari sebuah jawapan or berbuah-buah jawapan untuk kehidupan anda,jom hadir ke next extravaganza next yearrr :) sebab extravaganza setahun sekali je.

mungkin anda tak faham dengan apa yang saya tulis. tak mengapaa :D as a conclusion always improvize ourselves by focusing on our daily activities.

seperti dalam kata-kata Saidina Ali r.a...

"beruntunglah orang yang lebih baik dari semalam, rugilah orang yang sama keadaannya hari ini dengan semalam dan celakalah orang yang hari ini lebih teruk dari semalam"



*actually all the above sharing is note to myself :) thank you









searching for 
healthy active lifestyle?
0136446733




    


No comments:

Post a Comment