my testimonial

my testimonial

Monday 21 October 2013

TIME management

Bismillah :)
before baca blog ni jommm sama-sama say Alhamdulillah for today!!!
Alhamdulillah, I'm still alive
                     I can talk normally
                     I can walk normally
                     that today is better than yesterday :) 

kali nie nak berkongsi tentang masa :) eheh~saya takla sehebat mana nak cerita pasal pengurusan masa, tapi sekadar berkongsi yang saya lalui. Mungkin korang boleh apply dalam korang punya daily life. Sama-sama kita perbaiki diri :D


pernah dengar " biar kita uruskan masa, jangan sampai masa yang urus kita "

semua orang ada masa yang sama 24hours, tapi kenapa dia boleh siap kerja lebih tapi saya tak siap banyak kerja? saya bukan nak bangga diri tapi saya hairan,,saya buat Herbalife part time and do it everyday and Alhamdulillah kerja saya yang lecturer bagi siap,,takde masalah :) yang saya hairan ada orang tak aktif mana-mana society or buat kerja part time,,tapi kerja banyak tak siap.Susah la macam tu sebab banyak kerja tangguh.

Last Zero2Hero bulan 9, seriouslyyyyyy amazinggg!!!! belajar banyakkkkkkk sangat perkara baru termasuklah pasal time management :) Alhamdulillah that I am searching for longgg time.

*this figure made by myself ;)

oke,,nampak piramid tu?? mesti tak fahamkan,,takpe2,,let me explain one by one.

number 1 : Spiritual Time
-Strictly this is the firsttttt priority!!! 
  apa purpose kita hidup kat dunia ni?? untuk beribadat kepada-Nya. Banyakkan masa berdating dengan-Nya,,contoh: Qiam,banyak mengaji,buat kebaikan kerana-Nya,,saya pgang satu ayat ni yang saya dapat masa 'vacation workshop' 

                " BANYAKKAN LUANGKAN MASA DENGAN ALLAH, 
             INSYAALLAH ALLAH AKAN BANTU LAPANGKAN MASA KITA"

number 2 : Family life time
 - jaga masa dengan keluarga,,for me this is the time to show our love to them ,,kalau masa cuti memang masa sekejap je dengan family sebab cuti lama2 bahaya bagi saya,,hehe~comfort zone!! so masa cuti kat rumah saya suka baked anything yang special untuk diorang,,masa cuti hari raya aidiladha saya buatkan diorang red velvet and choc puff a.k.a cream puff

*rupa tak penting :D yang penting sodappp!!
                 saya berjaya mengembirakan hati mereka,,mereka gembira,,saya rasa bahagia.

number 3: social life time
-masa awal-awal dulu start Herbalife saya rasa diri saya semakin jauh dengan       kawan,,tak kisah kawan sekolah or kawan u,,tapi sebenarnya semua itu mindset kita,,bila kita fikir or kata macam tu,,memang tu yang terjadi,,Alhamdulillah tak jemu pergi training,,belajar dan belajar,,yess!! I have to be myself which easy to mingle with people :) Alhamdulillah lepas tu rasa semua kawan2 jadi seperti semakin rapat ukhuwah tu,,yang penting apa tadi??yess!! mindsetting :D

number 4: herbalife time *kalu yang bukan herbalife tu isi dengan kerja yang korang suka.
-Herbalife is simple, fun and magicalll!!!! why?? masa isi masa dengan kawan and family boleh masukkan herbalife sekali,,macam mana?? branding ke,,kelakuan kita ke,,do you know that "ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORD" ?? yess!!! exactly!!! so just do the basic :) saya tulis ni untk peringatan diri saya juga,,

keempat-empat masa tu kena ikut priority iaitu bermula dengan number 1 till 4,,insyaAllah you willl fill the balance ;)

tak lupa juga sebelum tidur, PLAN YOUR DAY FOR TOMORROW!! sebab fikiran kita separa sedar akan bersedia untuk hari esok,,bila dah plan perkara yang kita nak buat esok ikut masa,,mesti kita rasa sangattttt teratur and menjimatkan masa anda!!! TRUST ME :D


ALL THE BESTTTT :)
JOM SAMA-SAMA APPLYYY!!





saya sedang mencari 10 orang sahaja
untuk menjadi coach seperti saya :)
latihan dan guideline disediakan,
hanya komitmen anda diperlukan
whtsapp/call 0136446733

No comments:

Post a Comment